Hírek > Hírek itthonról  


Civil Európa Hírlevél
feliratkozás
Adja meg e-mail címét:

HATÉKONY KAMPÁNY AZ 1%-ÉRT
2013-04-09

Már csak néhány hét van hátra, hogy a nonprofit szféra szereplői – így talán az Ön civil szervezete is – versenybe szálljanak az adófizetők SZJA 1%-os felajánlásaiért. Azonban az 1%-on túl az eredményesség kulcsa a támogatók bevonása olyan hatékony kommunikációs kampányprogramba, amely hosszú távon megalapozza civil szervezetének stabil működését.

A magyarországi nonprofit szervezetek vezetői még mindig hajlamosak úgy gondolni a marketingre, mint egy olyan eszközre, amely kifejezetten a forprofit cégek céljait szolgálja. Sokan a marketing szó jelentését is félreértelmezik, hiszen az agresszív piaci magatartás eszközeként tartják számon.
A valóságban azonban szinte minden szervezet végez marketingtevékenységet munkája során – elég, ha csak a forrásteremtés közbeni bemutatkozó telefonokra, vagy a szervezetet népszerűsítő rendezvényekre gondolunk. A tevékenységek összehangolása, rendszerbe foglalása valamint az egyes eszközök egy stratégia mentén való alkalmazása tekinthető a marketing folyamatának.

Miért fontos az önálló forrásteremtés?
Átalakulóban az állami támogatások, pályázatok rendszere, nehezen tervezhető a céges szponzoráció és a csökkenő adókulcsok hatására kevesebbet érnek az SZJA 1% felajánlások. Alapvető cél, hogy a civilek törekedjenek minél szélesebb körű társadalmi támogatottság elérésére, azaz a lakosság bevonásával megvalósított, önálló forrásteremtésre. A társadalom széles rétegeinek támogatása hosszú távon tervezhető finanszírozást biztosít a civileknek.

A civil szervezetek többnyire azért jönnek létre, hogy reagáljanak egy bizonyos célcsoport szükségleteire, így fontos feladatuk megismerni és kielégíteni azokat. Ezzel a törekvéssel azonban nincsenek egyedül a piacon, a célcsoport tagjait számos más nonprofit szervezet próbálja megnyerni a saját ügyének, másrészt az erőforrásokért is egyre erősebb harc folyik a versenytársak között. ezért a szervezeteknek integrálniuk kel a marketingszemléletet működésük folyamatába. Ennek hiányában a jövőben könnyen alulmaradhatnak versenytársaikkal szemben.

Az Ön szervezete eredményesen kommunikál támogatóival?
A nonprofit szervezetek a forprofit szektorban működő cégekhez hasonlóan eredményes kommunikációs tevékenységet végezhetnek céljaik elérése érdekében. Ami azonban megkülönbözteti őket a profitorientált vállalatoktól, az az anyagi források megteremtése adományszerzés útján. Ez az a lehetőség, amellyel csak a nonprofit szféra szereplői élhetnek, és általában élnek is. A kérdés csupán az, hogy valóban kihasználják-e a lehetőségeket, ismerik-e az adományszerzés minden módját, illetve hatékony tárgyalástechnikát alkalmaznak-e.
Bármilyen támogatásról is legyen szó, annak megszerzését mindenképpen egy hosszú folyamat előzi meg. A megfelelő marketingstratégia segíti a célcsoportunk hatékonyabb elérését, valamint a támogatók meggyőzését tevékenységünk szükségességéről.

Verlag Dashöfer Szakkiadó Kft.

Forduljon hozzánk bizalommal, hogyan tehetjük hatékonyabbá civil szervezete forrásteremtő tevékenységét!

Előadásunk a témában: Forrásteremtés gyorsan és hatékonyan a civil szférában
http://www.dashofer.hu/kepzesek-szeminariumok/adozas-szamvitel/nonprofit/szakmai-rendezvenyek/forrasteremtes-gyorsan-es-hatekonyan/SZ13G04

Használja ki az adóbevallások hajráját, segítünk! Jelentkezzen MOST!

Civil Európa Hírlevél hírei
Hírek külföldről
Hírek itthonról
 
Programfelhívások
Beszámoló programokról
Pályázatok
Könyv
Forrás
Beszédes statisztika
Olvasóink kérték
Hírek angolul
 
     Téma     
 
Összes hír
 
Civil Európa/Európa Ház
Kapcsolat | Nyilatkozat