Hírek > Hírek Brüsszelből  


Civil Európa Hírlevél
feliratkozás
Adja meg e-mail címét:

Elégedetlenség az európai szolgáltatásokkal kapcsolatban
2009-02-06

Megjelent az EU második éves fogyasztóvédelmi jelentése, a „Fogyasztói piacok eredménytáblája”, mely a szolgáltatásokkal való elégedettséget mérte az EU27 országaiban, és melyből kiderül, az EU állampolgárok elégedetlenek az energia-, a banki- és a tömegközlekedési szolgáltatásokkal

A felmérés során több mint 20 ágazatot vizsgáltak, köztük az élelmiszereket, ruházatot, pénzügyi szolgáltatásokat, valamint az energia- és telekommunikációs szolgáltatásokat; mindezt öt fogyasztói indikátor alapján (árak, váltás, elégedettség, panaszok és biztonság).

 

A kimutatás szerint az alapvető és a mindennapi életben leginkább nélkülözhetetlen szolgáltatásokkal – így az energia- és banki szolgáltatásokkal, valamint a tömegközlekedéssel – a legelégedetlenebbek az Európai Unió polgárai. Kb. 60%-os elégedettséget mértek ezekben az ágazatokban, és jóval több panasz is érkezik a szolgáltatásokra, mint az árukra vonatkozóan. Az energiaszolgáltatások terén áremelésről panaszkodnak a fogyasztók, a bankoknál a tagországonként igencsak eltérő feltételek okoznak problémát, és az ágazati szolgáltatások átláthatósága sem kielégítő, a tömegközlekedés terén (főleg a busz, villamos és vasúti közlekedést érintve) pedig a magas árakat és a fogyasztóorientáltság hiányát kifogásolják.

 

A fent említettek közül az energiaszolgáltatás az, amire a fogyasztók a legtöbbet költik jövedelmükből, ezért az EU a 2009-es évre az ágazat részletesebb piacelemzését tűzte ki.

 

További információ:

http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/09/202&format=HTML&aged=0&language=HU&guiLanguage=en

Civil Európa Hírlevél hírei
Hírek külföldről
Hírek itthonról
 
Programfelhívások
Beszámoló programokról
Pályázatok
Könyv
Forrás
Beszédes statisztika
Olvasóink kérték
Hírek angolul
 
     Téma     
 
Összes hír
 
Civil Európa/Európa Ház
Kapcsolat | Nyilatkozat